maxbouckaert.reismee.nl

Eerste halve week

Hallo!

De eerste dagen zitten erop en ik heb al een hoop gezien en meegemaakt. De reis begon donderdag op het vliegveld in Brussel waar het vliegtuig uiteindelijk bijna een uur vertraging had... Het positieve daarvan was dat de wachttijd in Casablanca daar door korter was. De vliegreis verliep verder goed en eenmaal in Casablanca aangekomen heb ik met Maaike en Jose (die beide hun stage hier in Burkina gaan doen) wat gegeten op het vliegveld. Na het eten zijn we opzoek gegaan naar de gate waar het vliegtuig naar Ouagadougou zou vertrekken, wat nog best lastig was aangezien die gewijzigd was en wij vergeten waren dat er al een uur tijdsverschil was wat voor behoorlijk wat stres zorgde. Maar het was uiteindelijk gelukt en ook die vlucht verliep soepel. Nadat we geland in Ouaga moesten we nog even door een primitieve douane heen en daarachter stond Marie (de lokale projectleider) op ons te wachten met de taxi chauffeur. De chauffeur stopte op een mooie Afrikaanse manier onze koffers achter in de auto en toen gingen we opweg naar het hotel. Hier heb ik lekker geslapen en de volgende ochtend nog lekkerder ontbeten op het dakterras. Die middag zijn we door de stad gereden en heb ik een hoop gezien; van de meest rijke wijk tot de meest arme wat mooi maar apart was om te zien. Tussen door zijn we nog even door een soort markt/ winkelcentrum gelopen waar ze erg leuke en mooie dingen hadden die de mensen allemaal zelf hebben gemaakt. Die avond hebben we in een restaurantje een broodje hamburger gegeten en in het hotel voor het slapen gaan nog even een Brakina gedronken (het biermerk wat ze hier in Burkina hebben).

Gisteren zijn we met de bus vanuit Ouaga naar Bobo gegaan. Onderweg was er een hoop te zien. In de dorpjes zaten veel mensen langs de kant van de weg om hun spulletjes te verkopen, en er was uiteraard veel mooie natuur en aangezien de regentijd nu bijna voorbij is was het allemaal ook nog erg groen. Onderweg hebben we een stop gehad maar wij zijn in de bus blijven zitten omdat die als het ware werd aangevallen door allemaal mensen die hun spullen wilden verkopen, wat wel erg grappig was om te zien.

Na een reis van ongeveer 6 uur kwamen we aan in Bobo waar nog meer te zien is dan in Ouaga. Het is hier nog veel drukker en in een eerste oogopslag erg chaotisch op de weg. Vanaf het busstation gingen we met de auto, waar de koffers weer op zo'n mooie Afrikaanse manier aan de auto werden vastgebonden, naar onze gastgezinnen. Eerst werden Maaike en Jose weg gebracht en daarna ging ik naar mijn gastgezin. Het zijn erg aardige mensen, in ieder geval de man. Met de rest heb ik nauwelijks contact, misschien ook wel omdat mijn Frans nog niet zo best is... Gisteren ben ik met hem mee geweest naar een paar vrienden van hem om thee te drinken met heeel veeel suiker, maar dat was wel lekker! En dit is trouwens mijn tijdelijke gast gezin, omdat ik bij mijn 'echte' gast gezin nog niet terecht kon. Maar overmorgen ga ik daar heen en ben benieuwd hoe het daar zal zijn!

Vandaag zijn we begonnen met een tocht door Bobo heen. Ook hier was weer een hoop te zien en zoals ik al zei is het hier veel drukker dan in Ouaga. Na het rondje door de stad hebben we internet op onze lokale simkaart gezet, zijn we even naar een supermakt geweest en hebben we een broodje gegeten, die erg lekker was! Toen heeft Marie ons afgezet bik een zwembad waar we met z'n drieën wat gedronken en lekker gezwommen hebben. Wat heerlijk was aangezien het hier bloed heet is. Vanavond heb ik bij het gezin rijst met iets erdoor heen gegetenwat wel lekker was, en owja wat ik gisteren op heb weet ik eigenlijk niet, maar het was wel lekker!

Intussen heb ik ook mijn eerste regenbui hier mee gemaakt waar je bijna doof van zou worden, maar het is wel weer lekker fris. Dan hoop ik nu dat ik jullie voldoende op de hoogte gebracht heb. En ook al is het hier pas tien uur, van dat warme weer en niks doen wordt je wel moe dus welterusten!

Reacties

Reacties

Mark Beumer

Ha Max, mooi verhaal al! Ik zie al dat je het naar de zin hebt!!! Geniet ervan!!!

janny brugman

Lekker genieten nu Max. Het harde werken komt vanzelf!!??

Yvonne

Mooie eerste indrukken max! Geweldig om te lezen hoe je het allemaal beleefd. Veel dingen zijn zo heerlijk herkenbaar, zoals de busstop met al die verkopers. Ach in hun ogen blijf je de rijke toerist. Geniet ervan!

Ronny Bouckaert

Gaaf max. Maar waar zijn de foto's? ????

Jeanine

Hè Max leuk reisverslag. Fijn om te horen dat de reis goed is gegaan. Leuk dat je nu eerst overal rond gaat kijken voordat je begint met werken. Geniet ervan !!!

Herbert

Hoi max,
Ik ga je avonturen ook volgen. Geniet van de mooie dingen daar! Veel plezier en vergeet niet foto's te maken. Gr Herbert

Helm

Goed bezig Max! Als ik het goed heb doen die Taxichauffeurs daar dus niet aan ladingzekering!! Een touwtje zal wel voldoende zijn..... Ook met dat soort dingen kun je ze dus nog wat leren????
Veel plezier nog en zie je volgende verslag wel weer verschijnen. Gr.

Roswitha

Hoi Max, pas op, misschien word je besmet dor en virus: zijn name is "Heimwee naar Afrika"! Bij mij, lang vergeten en toch met dergelijke verhalen komt deze virus terug!!!

Lars

Klinkt allemaal goed Max veel plezier nog op je verdere reis

Tara

Heel leuk om te lezen! Leuk dat je zo veel ziet van Afrika. Veel plezier daar. Ik kijk uit naar je volgende verslag! :D Xx

pien

hoi Max fijn dat je het leuk hebt. geniet ook maar van het weer want hier is het koud en ik ben vandaag al lekker nat geregend.
nog heel veel plezier xxx pien

Ineke

Hoi Max, volgens mij heb je het aardig naar de zin. Je kunt leuk vertellen, dus zit met smart te wachten op je volgend verslag.

Ik hoorde zojuist van Mams het nieuws van Opa, hou je taai jongen.

xx

Edith

Hoi Max, je hebt genoeg indrukken gehad deze eerste dagen.
Veel plezier daar en ik kijk weer uit naar je volgende verslag.

gr, Edith

Karel en Huub v Dun

Hoi Max,je maakt goede verhalen,we zien het gebeuren!
Wel fijn dat het goed met je gaat.je bent al bijna een maand weg.
Vertel ook eens hoe je woont?ben je nu op Franse les?
Succes met het werk en geniet van deze tijd,hier wordt het echt herfst!groeten van ons

Jan van Eck

Dag Max,

Mooi werk van je, waarmee je ook veel ervaring opdoet.
Je hebt een prettige schrijfstijl. Ik geniet ervan. Hou me op de hoogte en maak thet goed daar.

Ome Jan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change