maxbouckaert.reismee.nl

De eerste week met een minpuntje, maar ook weer een super week!

Hallo allemaal! Het is al weer tijd voor het volgende verslag, waar ik even aan herinnerd moest worden. Al weer zo veel meegemaakt dat ik bijna vergat om het jullie te vertellen.

Ik moet beginnen met vorige week dinsdag en woensdag. Toen ben ik dus weer naar de blindenschool geweest. Ik voelde me die dagen iets nuttiger dan de dag ervoor en heb ook braille geleerd. Deze week ga ik naar een lagere klas en hoop dat ik daar iets meer kan doen.
Donderdag ben ik weer naar het HIV project geweest. Daar heb ik weer geholpen bij de les (in zoverre die door ging, aangezien de juf niet was komen opdagen). En in de middag naar het zwembad en souvenirs winkels geweest.
Ik kan de hele dagen bij deze twee projecten wel vertellen maar dat zou erg veel en saai worden, het is er gewoon leuk.
Vrijdag was weer wondzorgdag. Voor mij de eerste keer op de school. De voor gaande keren waren allemaal in het dorp omdat de school nog niet begonnen was, maar nu dus wel en het is gelijk ook een stuk drukker. Alle kinderen zijn nu al verzameld en we hoeven allen de kinderen met wondjes er nog maar tussen uit te halen. Het was weer een erg leuke dag.
Zaterdag hebben we weer een dag de tourist uitgehangen.Deze zatdan ook weer vol met avond. Te beginnen met het krijgen van een brommer, dit gebeurde op een Afrikaanse manier en duurde dus drie kwartier langer dan gehoopt, maar goed, ik had er een. Vervolgens waren we veel te ver gereden en was ook nog een van mijn remmen kapot. Dus op een slakken tempo weer terug gereden, de brommer laten maken en even wat gedronken voor we weer verder gingen met onze zoektocht. Maar uiteindelijk hadden we het gevonden, het dorpje Koro. Een dorpje dat op een berg gebouwd is. Het was prachtig en hebben ons er dan ook goed vermaakt. Daarna gingen we opzoek naar heilige vissen, die daar ook in de buurt zouden moeten zitten. Dit samen met drie dorpsbewoners als gidsen. De vissen hebben we helaas niet gevonden maar wel een waterval. Ook deze was erg mooi en we hebben er ook nog even onder gestaan. Omdat ik daar door nat was, ja daar wordt je nat van, had ik mijn portemonnee in mijn tas gestopt. Dit aangezien ik midden in het niks niet verwachte dat iemand die eruit zou halen. Dat gebeurde dan ook niet maar een van de gidsen had het gezien en dus later wel het geld eruit gehaald...
Zondag ben ik dus met Marie en haar man terug gegaan naar dat drop om die gids op te zoeken. Het was een heel gedoe, maar intussen heeft ze wel bekend en het geld is op z'n terug weg naar mij. Na weer in dat dorpje te zijn geweest zijn we nog even naar een hotel/ restaurantje geweest boven op een berg met een prachtig uitzicht.
Vandaag (maandag) ben ik met Evelien mee geweest naar de kliniek waar zij werkt en daar haar wat meegeholpen en mee gekeken. En in de middag ben ik nog even lekker naar het zwembad geweest.
Ondanks dat ene minpuntje heb ik dus weer een super week gehad hier en heb weer heel veel zin in de volgende. Ik hoop jullie ook in het volgende verslag.
De groeten uit Burkina Faso!

Reacties

Reacties

Yvonne

Je maakt toch vanalles mee daar. Leuk verhaal weer!

Jan van Eck

Hallo Max,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Als je terug bent drinken we er samen 'n borreltje op!

Groetjes

Ome Jan

Karel en huub

Proficiat met je verjaardag!,
Je hebt een mooi leven daar.
Veel ervaring en gezellig!
Houden zo.
Nog een gezellige avond

Jeannette

Max vanuit het kille kikkerland van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Wat vervelend omdat mee te maken, gelukkig heb je het weer terug kunnen halen.
Groetjes Jeannette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change