maxbouckaert.reismee.nl

Week 9

Hallo allemaal, het is al weer tijd voor het volgende reisverslag!

Ik merkte zelf al dat ze wat korter en misschien wat minder enthousiast klinken maar dat komt omdat het voor mij intussen allemaal gewoon is geworden. Dus hier weer zo'n leuke versie!

Vorige week dinsdag uiteraard weer met z'n alleen naar de school in het dorp geweest voor de wondzorg. Dat weer net zo was als de vorige keren.

Woensdag ben ik met José mee geweest naar de geboorte kliniek, om bij een bevalling te gaan kijken. Helaas waren er geen bevallingen en zijn we even bij het vaccineren van baby's geweest. Daarna zijn we met Evelien wat gaan eten. De rest van de middag hebben we door de stad gereden op zoek naar de goede maat all stars, die hier spot goedkoop zijn.

Donderdag ben ik weer bij het hiv project geweest.

Vrijdag zijn José, Evelien en ik naar het dorp geweest voor wondzorg en Maaike en Marie naar een kliniek voor Maaike. In de middag zijn we naar Banfora gegaan. Daar hebben gegeten bij de mcdonnald, geen mcdonnald's, maar ze hebben er wel lekkere hamburgers. Na het eten hebben we een kleine villa gehuurd met zwembad.

Zaterdag zijn we naar een grote waterval geweest en daarna naar de domes. Dat zijn grote rotsen die je gewoon even gezien moet hebben als je daar tijd voor hebt. Zondag zijn we naar een meer gegaan met nijlpaarden. Met het meest wankele en lekke bootje dat ik ooit heb gezien zijn we het meer opgegaan. Helaas hebben we geen nijlpaarden gezien, die zaten allemaal onder water. Dus maar weer terug naar de villa, spullen gepakt, gegeten bij de mc en daarna weer opweg naar Bobo.

Vandaag met Maaike, José en Marie naar een kliniek geweest voor bloedtesten. Dit omdat Maaike vrijdag positief was getest op buiktyfus. Na heel lang wachten uiteindelijk te horen gekregen dat het allemaal wel mee valt. Niemand heeft buiktyfus. Wel wat andere ingewikkelde dingen en ik heb malaria. Puur toeval ontdekt en ook niet ernstig, ben er dus ook niet ziek van.

Dit was week negen al weer.

De groeten uit Burkina Faso!

Yvonne

Gelukkig een lichte vorm en ben je niet ziek. Geniet maar van de laatste dagen.

Travel4Change