maxbouckaert.reismee.nl

De eerste 'werk' week

Jaja het is weer zo ver, het volgende verslag. De tijd vliegt hier voorbij en ik moest dus goed nadenken over wat ik allemaal gedaan, meegemaakt en gezien heb. Maar het is weer gelukt (bijna) alles op te schrijven.

Vorige week maandag ben ik met Hanneke en Evelien naar een kleine kliniek geweest voor armere mensen. Artsen en verpleegkundigen werken er vrijwillig en nemen consulten af en voeren operaties uit. Het is allemaal erg primitief en de behandelkamer/OK zal niet groter zijn dan mijn eigen slaapkamer. Het is er bovendien ook nog eens bloed heet. Maar het was wel erg leuk om allemaal te zien en mee te maken. Ik heb meerdere wonden gezien en ook nog even bij een operatie mee gekeken.
Dinsdagochtend ben ik eerst met Marie verpleegster jasjes naar de kliniek gaan brengen, waar we gewoon de OK in konden lopen om ze af te geven. Daarna zijn we, samen met haar man, naar het dorp gegaan voor wondzorg, wat weer erg leuk was.
Woensdag heb ik in het weeshuis gefigureerd als klimtoestel en spelletjes gedaan met de kinderen. Er is een jongetjes dat zwakke spieren heeft en daardoor niet kan lopen. En omdat ze dat daar niet zo goed snappen en maar weinig met hem oefenen heb ik dat maar extra veel gedaan.
Donderdag ben ik eindelijk ook naar het HIV project geweest. Daar heb ik kennis gemaakt met allemaal erg aardige mensen, rond gekeken en geholpen bij de rekenbijles. En in de middag heb ik voor de verandering weer eens lekker aan het zwembad gezeten.
Vrijdag zijn we weer met z'n allen naar het dorp gegaan voor de wondzorg en zaterdag heb ik de dag weer doorgebracht aan het zwembad.
Gisteren heb ik een brommer gehuurd en ben toen samen met de anderen naar La Guinguette geweest. Daar zijn een restaurantje, riviertje en een bos. We hadden eerst wat gegeten en daarna nog even rond gekeken. Op de terug weg was mijn benzine op... (Ja best dom, maar hier in Afrika gelukkig vrij normaal en mede doordat geen van de metertjes werkte). Dus Maaike en Jose op hun brommer naar de stad om benzine te halen en ik met Hanneke en Evelien gewacht in een gelukkig nog wel mooie omgeving.
Vanochtend ben ik met Marie naar SOS Kinderdorp geweest waar helaas weinig te beleven viel omdat we nogal laat waren en de verpleegkundige vergaderingen had. Dus zijn we naar de blindenschool gegaan zodat ik daar alvast kennis kon maken, want die gaan maandag dan ook eindelijk open. Eigenlijk zouden alle scholen op 1 oktober weer beginnen maar vanwege de staatsgreep is dat uitgesteld naar 8 oktober, ookal is er van die staatsgreep verder niks meer te merken.
Dit was het dan weer en tot de volgende keer! Groeten uit Burkina.

Reacties

Reacties

Yvonne

Het is elke keer weer erg leuk je verhalen te lezen en te horen! Goed om te horen dat het zo goed met je gaat. Wat een bijzondere ervaringen, vooral met dat jongetje met die spierziekte. Zorg maar goed voor hem als je daar bent.
Succes weer!!

Sven Martin

Hoi max
Ik vind het dapper dat je bij een operatie durfde mee te kijken. En nog veel succes daar!!

Groetjes sven

Ineke

Bonjour Cousin, Ca va?
Geweldig die werkvakantie van jou. Als je daar vertrekt ben je volgens mij net zo zwart als de mensen daar. En kennen we je hier niet meer terug. Een goed ligbed bij het zwembad of moet je "gewoon"op een handdoek in het zand liggen, :-).
Vond je de eerste wondverzorging niet eng, of heb je niet met zeer ernstige verwondingen te maken? Pas goed op jezelf.
Het is wel divers wat je daar allemaal doet, ben trots op je man.
Laat ff weten wanneer ik je foto's moet schenken want ik wil natuurlijk wel veel van dokter Max zien.
Succes en toch hoors.

xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change